Alla inlägg under oktober 2010

Av gunnel Norée Jonsson - 26 oktober 2010 15:30

 Sigge har lärt sig ungefär när husse brukar komma hem. Då blir han orolig och skall gå ut ideligen för att sitta och spana ut mot vägen där bilen borde komma.

Av gunnel Norée Jonsson - 8 oktober 2010 20:25

Vi har nu varit på valpkurs 2 gånger!! Vi tränar med "klicker". Sigge är jätteduktig. Först skall man klicka och ge en godis så fort han sätter sig, så att han lär sig att förknippa "klickern" med godis. Sedan fortsätter man med att klicka och ge godis så fort han gör en ansats att lägga sig. Sigge är en smart liten kille. Han testar allt. Så fort jag stoppar handen i fickan kommer han springande och sätter sig och lägger sig om vartannat.

Senast tränade vi ögonkontakt. Det fattade Sigge också direkt. Han sätter sig och tittar mig i ögonen ideligen. (Ibland är det förvillande likt "tiggeri", men okej då).

Vi har också tränat "var så god". Nu sätter sig Sigge så fint, när han ska få mat, och kan vänta en sekund när jag säger: "Var så god"!

Han är så SMART! Vi har kontakt hela tiden! Jag snubblar på honom i stort sätt hela dagen. Men VARFÖR blir han så absolut döv, när jag försöker få hans uppmärksamhet, när han gräver upp rabatterna!? Då är kontakten plötsigt bruten.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards