Alla inlägg under juli 2010

Av gunnel Norée Jonsson - 31 juli 2010 11:21

Vi har äntligen fått hem vår lilla golden retrievervalp!

Han är så sööt! Det är bara 5 dagar sedan han kom till oss, men han är redan hemmastadd och riktigt busig. Tuggar på ALLT förstås. Fransarna på min plaid är mycket roligare än fransarna på hans leksak. Man får ha tålamod, (som det står i visan).

 

Vi har haft besök av 2 kompisar, till Sigges stora glädje. Tollaren Dino 5 mån. och chowchow Stina 4 mån.

Av gunnel Norée Jonsson - 9 juli 2010 12:50

Hade alla (2) barn här med sina fruar och mina 3 barnbarn häromdagen! När jag väntade min andra son undrade jag; hur skall jag kunna älska detta barn lika mycket som mitt första, som jag älskar så mycket. Nu har jag lärt mig att hjärtat kan tänjas ut i oändlighet för att få plats med MYCKET kärlek.

Under min tid som förskollärare har jag lärt känna fantastiskt många, underbara personligheter, som jag ofta tänker på med stor ömhet. Tänk vilket förtroende jag har fått av deras föräldrar, att ge barnen en trygg och meningsfull tid i förskolan!

Det är så ljuvligt att höra barnbarnens skratt i trädgården, när de skvätter omkring med varsin vattenkanna och vattnar varenda grässtrå. Jag känner mig så lyckligt lottad som har fått umgås med så många barn under mitt liv. De har lärt mig så mycket.

Jag bara undrar: HUR KAN NÅGON I DENNA VÄRLD GÖRA DESSA BARN ILLA? Det är obegripligt!


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards